Danmarks Naturfagslærerforening
Didaktik Natur//Teknologi Undervisningsmateriale

Engineering træner elevers samarbejde og innovative kompetencer på tværs af uddannelser

UDBLIK – beretninger fra personer, der har fået støtte fra Lindersdorf Rejsefond

Af Martin Krabbe Sillasen, VIA Universcity CollegeFK01 2018 10 5

Kan engineering som arbejdsmetode anvendes på flere forskellige uddannelser? Hvad lærer elever, når de arbejder med engineering -design processer på fx STX, HF og erhvervsuddannelser?

På en studietur til Boston i USA deltager jeg i en engineering workshop på Tufts University med 25 danske unge mennesker, som interesserer sig for naturvidenskab og teknologi.  De unge mennesker har fået rejselegater af Familien Hede Nielsens Fond og Insero-f Fonden i Horsens, som de udbyder hvert år til elever fra gymnasier og erhvervsskoler i Vejle og Horsens. Det er tredje år fondene sender et hold til Boston. Formålet med turen er at inspirere de unge mennesker med forskellige måder at arbejde med naturvidenskab og teknologi. De besøger bl.a. danske studerende på Massachusetts Institute of Technology, Harvard University og et,udviklingscenter der hedder Artisan Asylum. Den dag hvor jeg er med, besøger de Center for Engineering Education and Outreach (CEEO).

Dette indhold er kun for Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Medlemsskab i udlandet, Skole, og Studerende medlemmer.
Log ind Tilmeld