Af Lotte Thorup, Mølleskolen-Ry
3 års undervisning er afsluttet med et prøveforløb på 2 timer.
Det har krævet mange overvejelser, megen forberedelse og masser af samarbejde i naturfagsteamet at nå dertil.
Hvordan vi nåede helt frem til den afsluttende prøve 9. klasse med baggrund i 3 års arbejde og med et ønske om, at eleverne oplevede sammenhæng mellem undervisningen, undervisningsform og det eleverne blev prøvet i – vil jeg i store træk redegøre for i denne artikel.
At få overblik over det ”nye” i vores fag, og udmønte det i undervisning, har krævet en del samarbejde.
I vejledningen for de enkelte fag, har kompetencerne forskellige former, og fx har fysik/kemi en længere tradition for praktisk arbejde end biologi og geografi. Samarbejdet har derfor krævet, at vi har haft en forståelse for de enkelte fags særlige traditioner, og forskellige tilgange til fx praktisk arbejde, og det har krævet en del møder.