Danmarks Naturfagslærerforening
Didaktik

Ny FYSIK/KEMIDIDAKTIK bog

Af Martin Krabbe Sillasen, VIA University College

Bogen ”Fysik/kemididaktik – læring og undervisning” formidler fagdidaktik til lærerstuderende og lærere med interesse for didaktik i undervisningsfaget fysik/kemi. Fagdidaktik handler om de refleksioner, man som lærer og fagprofessionel gør sig om fag, undervisning og elevernes læring. Lidt forenklet sagt berører bogen fysik/kemi-undervisningens hvad, hvorfor og hvordan.

Hvad belyser fx fagets natur, udvikling, indhold, metode og forholdet mellem videnskabsfag og skolefag.

Hvorfor handler især om de begrundelser, man kan bruge til at legitimere faget og dets rolle i skolen, men det handler også om de strømninger og synspunkter, der har præget udviklingen af skolen og faget samt den aktuelle debat.

Dette indhold er kun for Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Medlemsskab i udlandet, Skole, og Studerende medlemmer.
Log ind Tilmeld