Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: quantifier does not follow a repeatable item at offset 1 in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php on line 238

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php:238) in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/logins.php on line 444
Natur/teknologi – mit bud på en forsøgskanon – Danmarks Naturfagslærerforening
Danmarks Naturfagslærerforening
Natur//Teknologi Undervisningsmateriale

Natur/teknologi – mit bud på en forsøgskanon

Af Troels Gollander

FK3 2017 9 1
De mest enkle forsøg og aktiviteter er ofte de mest lærerige. Det har mange års undervisning i fysik/kemi, geografi og natur/teknik lært mig. Mere avancerede forsøg drukner ofte i alt det praktiske og i jagten på komplicerede materialer, hvor eleverne, og undertiden også os lærere, mister overblikket.
Hele formålet med forsøg og aktiviteter er jo, at eleverne bliver en lille smule klogere og giver dem appetit på endnu mere. Men hvilke enkle og lærerrige forsøg og aktiviteter er så de absolut bedste? Kan der mon udarbejdes en slags natur/teknologi-forsøgskanon? Det er måske lidt pjattet. Men nu har jeg gjort et forsøg, og her er min Top 10 over gode forsøg og elevaktiviteter til natur/teknologi. 

Dette indhold er kun for Studerende , Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Skole, og Medlemsskab i udlandet medlemmer.
Log ind Tilmeld