Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: quantifier does not follow a repeatable item at offset 1 in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php on line 238

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php:238) in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/logins.php on line 444
Engineering – hvad kan det bidrage med til undervisningen? – Danmarks Naturfagslærerforening
Danmarks Naturfagslærerforening
Fællesfaglige fokusområder Natur//Teknologi Undervisningsmateriale

Engineering – hvad kan det bidrage med til undervisningen?

Af Sara Rosendal, www.engineerthefuture.dk
FK3 2017 7 1
Nyt 30- millioner kroners projekt skal klæde fysik-, kemi- og naturfagslærere på til at inddrage engineering i undervisningen.

Nye arbejdsformer er med hastige skridt på vej ind i skolernes naturfagsundervisning. Et nyt 30-millioner kroners projekt Engineering i Skolen er netop blevet søsat med det formål at introducere nye måder at undervise på i blandt andet fysik/kemi og natur/teknologi. Ideen med projektet er at udvikle en engineering-didaktik tilpasset den danske grundskole og kompetenceudvikle fysik/kemi- og natur/teknologi-lærere, så de i fremtiden kan inddrage engineering-metoder i deres undervisning. Det fortæller Martin Krabbe Sillasen, docent i naturfagsdidaktik på VIA University College., Han er en af ankermændene i udviklingen af den nye didaktik.

Dette indhold er kun for Studerende , Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Skole, og Medlemsskab i udlandet medlemmer.
Log ind Tilmeld