Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: quantifier does not follow a repeatable item at offset 1 in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php on line 238

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php:238) in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/logins.php on line 444
Tre fede forsøg til de fællesfaglige fokusområder – Danmarks Naturfagslærerforening
Danmarks Naturfagslærerforening
Fællesfaglige fokusområder Natur//Teknologi

Tre fede forsøg til de fællesfaglige fokusområder

Af Casper Lohman Jensen, digital redaktør på Clio Onlines naturfagsredaktion

Det kan være svært at finde de helt gode elevforsøg til de fællesfaglige forløb. Her er tre fede forsøg, der giver dine elever mulighed for at arbejde med deres naturfaglige kompetencer.

Eleverne skal til den fællesfaglige prøve vise deres naturfaglige kompetencer. De skal undersøge, modellere, perspektivere og kommunikere naturfagligt. De skal ikke bare have et forsøg og en model med. De skal også kunne beskrive dem med naturfaglige begreber.
Jeg vil her beskrive tre forholdsvis simple forsøg, hvor eleverne kan vise hhv. deres undersøgelses-, modellerings- og perspektiveringskompetence. Der kan nemlig være en idé i at bruge relativt enkle forsøg med en forholdsvis simpel teori, så det bliver nemmere for eleverne at løfte sig op på et lidt mere generelt plan og beskrive forsøget med naturfaglige begreber. Det giver dem samtidigt mulighed for at få vist den sidste naturfaglige kompetence, kommunikation.

Dette indhold er kun for Studerende , Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Skole, og Medlemsskab i udlandet medlemmer.
Log ind Tilmeld