Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: quantifier does not follow a repeatable item at offset 1 in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php on line 238

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-includes/class-wp.php:238) in /var/www/fysik-kemi.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/logins.php on line 444
Micro:bit i naturfagene. Hvorfor og hvordan? – Danmarks Naturfagslærerforening
Danmarks Naturfagslærerforening
Didaktik Fællesfaglige fokusområder Natur//Teknologi Naturfag

Micro:bit i naturfagene. Hvorfor og hvordan?

Af Gunnar Lund, tidligere IT konsulent i Vejle kommune og Torben Baunsø, tidligere IT konsulent i Horsens kommune

To tidligere IT-konsulenter har lavet gratis forløb med micro-bitten til natur/teknologi og fysik/kemi.

FK02 2019 1 1
Micro:bitten har flere sensorer.


Micro:bit er en mikroprocessor til skolebrug, der blev frigivet til engelske skoler med afsæt i year 7 elever (11-12 år) i 2016.
Micro:bit er udviklet af engelske BBC i samarbejde med en række større firmaer herunder Microsoft og Samsung.

DR introducerede i 2018 projektet Ultra:bit som et tilbud til alle 4. klasser i Danmark. I 2019 udvides projektet til at omfatte hele mellemtrinnet.

Valg af materiel

Hvilket materiel kan være relevant at benytte, når skoler skal arbejde med programmering, digital måling og styring og elektronik?
Der eksisterer gode bud på hvordan eleverne kan arbejde med programmering på skærmen. Rigtigt mange lærere kender Hour of Code og Scratch.

Dette indhold er kun for Studerende , Almindelige medlemmer, Efterlønnere og pensionister, Skole, og Medlemsskab i udlandet medlemmer.
Log ind Tilmeld